Yeşil Bilgi Platformu
Koç.net'in dahil olduğu Koç Bilgi Grubu, çevre sorunlarıyla mücadelenin ve doğal kaynakları sürdürülebilir kılmanın en temel şartının bilgi yaygınlığı ve bilinç düzeyinin artırılması olduğu düşüncesinden hareketle 24 Eylül 2008'de Yeşil Bilgi Platformu'nuoluşturdu. Koç.net'in yanı sıra, Bilkom, KoçSistem, Koç Bilgi ve Savunma Teknolojileri, Promena'dan oluşan Koç Bilgi Grubu şirketleri ile Tanı ve Zer adlı şirketlerin de üyesi olduğu Yeşil Bilgi Platformu, çevre bilgi ve bilincini artırmaya yönelik uygulamalar yapıyor, bir'den çok sivil toplum kuruluşuyla birlikte projeler gerçekleştiriyor. Yeşil Bilgi Platformu ile işbirliği yapan Sivil Toplum Kuruluşları arasında, Türkiye'nin çevre alanında önde gelen STK'ları olan Buğday Derneği, ÇEVKO, Doğa Derneği, TEMA, DenizTemiz Derneği / TURMEPA, TÜRÇEK ve WWF-Türkiye'nin yanısıra, Fütüristler Derneği bulunuyor.
Yeşil Bilgi Platformu kapsamında, Platform'a üye şirketler içerisinde bir dizi uygulama gerçekleştiriliyor. Çevre hassasiyetlerini tanımlayan, bu hassasiyetlere göre hareket etmeyi alışkanlık, çevre bilincini yaygınlaştırmayı görev haline getirmeyi amaçlayan Yeşil Bilgi Anayasası'nı ve Yeşil Bilgi Manifestosu'nu imzalayarak "Yeşil Bilgi Elçisi" olarak adlandırılan çalışanlar, projenin amacına hizmet etmesi için gönüllü olarak çalışıyorlar.
Koç Bilgi Grubu şirketleri genelinde tüketimin geri dönüştürülebilir ve çevre dostu olması için önlemler hayata geçiriliyor. Cam, kağıt, teneke, pil, plastik ve elektronik atıklar ayrı ayrı toplanarak, geri dönüşüm süreçlerinden geçirilmek veya doğaya en az zarar verecek şekilde imha edilmek üzere ilgili kuruluşlara gönderiliyor.
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımının, çevre kirliliğinin azaltılmasındaki önemli rolü de dikkate alınarak, Platform'a üye şirketlerin tümünün uygun iletişim kanalları ve veritabanları aracılığıyla, çevre bilgi ve bilinci geniş kesimlere ulaştırılıyor. Bu kapsamda çevre bilgileri, tüm Türkiye genelindeki Apple APR'lardaki (Apple mağazaları) bilgisayarların ekranlarında ve Paro şubelerindeki yaklaşık 4000 paropod'da (parolu kartlarla alışveriş yapıldığında bilgi alınılan ekranlar) yayınlanıyor. Aralık 2008'den bu yana, Platform'a üye şirketlerin tüm müşterilerini ve iş ortaklarını kapsayan yaklaşık 450.000 kişilik veritabanına e-bültenler ile düzenli çevre bilgisi akışı sağlanıyor.
Platformun iletişim merkezi olarak da işlev gören www.yesilbilgi.org'da çevre konusundaki haberler, röportajlar, bilgiler yayınlanarak; bilgi sahibi olan geniş kitlelerin çevreye duyarlı davranmayı alışkanlık haline getirmeleri amaçlanıyor.
Platform'un ilk projesi, DenizTemiz Derneği /Turmepa işbirliğiyle 5 Mart 2009 tarihinde, "Yeşil Bilgi Tohumları, Dünya Su Forumu'ndan ne bekliyor?" başlığıyla ve temsili 50 öğrencinin katılımıyla Belgrad Ormanı'nda gerçekleştirildi. Türkiye genelindeki 7-14 yaşlarındaki 2000 ilköğretim öğrencisinin su kaynaklarını koruma önerileriyle oluşturulan deklarasyon ile, 16 - 22 Mart 2009 tarihleri arasında İstanbul'da düzenlenen Dünya Su Forumu öncesinde, suyun bilinçli kullanımının önemine dikkat çekildi. Deklarasyon'un, 5. Dünya Su Forumu kapsamındaki Dünya Çocuk Su Forumu'nda da dikkate alınması sağlandı.
Yeşil Bilgi Platformu'nun ikinci projesi, günümüzün en büyük çevre sorunu olan küresel ısınma konusuna, sanat aracılığı ile dikkat çekme hedefiyle, 7 Mayıs 2009 tarihinde gerçekleştirildi. Yeşil Bilgi Platformu ve DenizTemiz Derneği / Turmepa işbirliğiyle, ilköğretim öğrencilerine yönelik düzenlenen "İklimimizi değil, alışkanlıklarımızı değiştirelim" temalı resim yarışmasında birinci seçilen 10 yaşındaki bir Yeşil Bilgi Tohumu'nun dünyayı terk eden bir kutup ayısını gösteren resmi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü öğrencileri tarafından 6 metrekare büyüklüğündeki dev bir tuvale aktarıldı. Resim, Mayıs ayında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'nde, Haziran ayında ise Taksim Metrosu'nda sergilendi.
Yeşil Bilgi Platformu, yaz mevsimi ve 5 Haziran Dünya Çevre Günü gündemine paralel olarak, "orman yangınlarına yönelik farkındalığı artırmak" ve "kamuoyunun dikkatini çekmek" amacıyla, 2 Haziran 2009 tarihinde Burgazada'da bir proje daha gerçekleştirdi. Platform destekçisi olan, Türkiye'nin önde gelen çevre Sivil Toplum Kuruluşları ÇEVKO, TEMA, DenizTemiz Derneği/TURMEPA ve WWF-Türkiye'nin de katılımıyla gerçekleşen etkinlikte, Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi, Kurumsal İletişim ve Bilgi Grubu Başkanı Ali Y. Koç, "Türkiye'de bu yaz, "Yaz mevsimi, yangın mevsimi olmasın" mesajını kamuoyuyla paylaştı.
Yeşil Bilgi Platformu, 26 Mayıs 2009 tarihinde ise, teknolojik gelişmeler dolayısıyla atığa dönüşen ve doğayı kirleten elektronik atıkları (e-atık) toplayarak geri dönüştürmek hedefiyle Bilkom işbirliğiyle bir proje başlattı. İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir'de bulunan toplam 10 adet APR (Apple Premium Reseller) ve İstanbul, İzmir, Adana, Ankara, Eskişehir ve Samsun'da bulunan Apple yetkili servis noktalarına yerleştirilen geri dönüşüm kutularında toplanan e-atıkların geri dönüşümünden elde edilecek gelirin; Platform destekçisi sivil toplum kuruluşlarına aktarılması planlanıyor.
Yeşil Bilgi Platformu, 7 Mayıs 2009 tarihinde gerçekleşen Türkiye Gazeteciler Cemiyeti II. Küresel Isınma Kurultayı'nda, Kurultay Düzenleme Komitesi ve 60 Sivil Toplum Kuruluşu tarafından "Çevre Duyarlılık Ödülü"ne layık görüldü.
Yeşil Bilgi Platformu, Türkiye'nin 7'den 70'e her kesiminde çevre bilgi ve bilincini artırma hedefi doğrultusunda katkıda bulunmak isteyen her şirket, kurum ve kuruluşla, platform çatısı altında işbirliği yapmaya ve toplumun geniş kesimlerinin çevre bilincinin artması için aracılık eden bir proje olmaya açık olduğunu belirterek, çevreyle ilgili söyleyecek sözü, katkıda bulunacak bir amacı olan herkesi, tüm sivil toplum kuruluşlarını, şirketleri ve bireyleri, Türkiye'nin çevre bilincini artırmaya ve bu bilinç doğrultusunda harekete geçmeye davet etmektedir.
No comments:
Post a Comment